010 - 208 58 55

Bel RMC op 010 - 208 58 55

Nu een
rit boeken

Nieuws

Onze KCC medewerkers aan het woord

Blog



Niet alleen voor de chauffeurs, maar ook voor de medewerkers van ons klantcontactcentrum (KCC) is er het een en ander veranderd sinds het coronavirus. Twee collega’s vertellen hoe hun dagelijkse werkzaamheden er nu uitzien.

Miranda (43)
“Per 11 maart jl. is mijn werksituatie compleet veranderd”, geeft Miranda aan. Ze werkt 3,5 jaar bij het klantcontactcenter van RMC en vóór alle aanpassingen begon haar werkdag met een kop koffie op kantoor. Daar ontving ze met meerdere collega’s telefoontjes van klanten met een mobiele beperking die vervoer nodig hebben. “Ik heb gesprekken met klanten die zowel positieve als negatieve ervaringen over het vervoer hebben en registreer deze. Daarnaast onderhoud ik de mail van het personeels- en groepsvervoer en het vaste dagelijkse of wekelijkse vervoer en verwerk deze voor de klant.”

Van het werken met collega’s op kantoor naar het werken in een kleinere ruimte die moet worden gedeeld met een thuiswerkende echtgenoot. Dat vindt Miranda het grootste verschil. Daarnaast gaat de informatie die dagelijks nodig is nu via de mail of whatsapp. “Ik werk een dag minder per week en het aantal uren is gehalveerd. De werkzaamheden qua vervoersaanvragen zijn flink afgenomen, maar een toevoeging is het verzorgen van vervoer voor zorgmedewerkers.” Miranda mist de sociale contacten bij het koffieapparaat in de kantine, maar ervaart wel meer rust omdat ze minder reistijd heeft. Ook is er bij het te woord staan van de klanten minder haast, en meer tijd voor een praatje. “De eerste werken was het thuis erg wennen, omdat je je ritme kwijt bent. Nu probeer ik van iets negatiefs iets positiefs te maken. Zo breng ik meer tijd met m’n gezin en huisdieren door, en bak ik mijn eigen brood omdat ik meer tijd heb.”

Nathalie (42)
Nathalie is 5 jaar werkzaam voor RMC als medewerker van het klantcontactcenter. Haar dagen zien er een stuk anders uit dan voor het coronavirus. “Ik werk nu 4 uur per dag thuis en combineer dat met het lesgeven aan mijn kinderen en het huishouden. Mijn twee dochters van 20 en 16 jaar gaan hun gang, maar mijn zoon van 5 jaar moet ik wel vermaken.” In plaats van dat ze haar kind naar school bracht en dan door ging naar haar werk, werkt ze nu dus thuis, geeft ze haar zoon les en verzorgt ze hem. “Ik vind het best wel zwaar om alles te combineren en in goede banen te leiden. Ik snap dat er regels nodig zijn, maar ik vind het een moeilijke tijd waarin je wordt beperkt in je vrijheid en sociale contacten. Bij alles wat je buitenshuis doet moet je nadenken, en ik heb het idee dat ik meer moeder ben dan m’n eigen ik.” Nathalie hoopt dat er snel een vaccin komt en alles weer ‘normaal’ wordt.

Terug naar overzicht
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kan cookies ook niet accepteren.